رژیم پالئو

رژیم غذایی سرخپوشان بر این فرض استوار است که غذاهای ساده اجداد عصر حجر ما سالم تر از رژیم های غذایی معاصر هستند که عموماً شامل غذاهای بسیار فرآوری شده هستند. رژیم پالئو بر گوشت بدون چربی، ماهی و غذاهای فرآوری نشده و تازه تاکید دارد. همچنین کربوهیدرات، شکر و نمک را به شدت محدود می کند. تحقیقات نشان می‌دهد که این شیوه غذا خوردن می‌تواند منجر به کاهش وزن و سایر فواید سلامتی شود، اگرچه بدون خطر نیست.دانلود رایگان 7 اپلیکیشن عکاسی برای اندروید

رژیم پالئو چیست؟

طرفداران رژیم سرخپوشان معتقدند که بدن ما برای خوردن غذاهای مصرف شده توسط انسان های اولیه که در عصر پارینه سنگی زندگی می کردند، مناسب تر است. این غذاها شامل گوشت و گیاهان بدون چربی است نه غذاهای فرآوری شده و پر کربوهیدرات که امروزه بسیاری از مردم می خورند.

Walter L. Voegtlin، M.D.، برای اولین بار در کتاب خود در سال 1975 رژیم غذایی عصر حجر به عنوان وسیله ای برای سلامتی بهتر، روش غذایی سرخپوشان را مطرح کرد. این روش بعداً در کتاب "رژیم غذایی سرخپوشان" توسط محقق و فیزیولوژیست ورزشی لورن کوردین در سال 2002 رایج شد.درمان سریع مخملک کودکان باروش های خانگی

غذاهای دوستدار رژیم پالئو شامل گوشت بدون چربی فرآوری نشده، غذاهای دریایی، سبزیجات برگ دار، میوه های تازه، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. در همین حال، رژیم غذایی غلات، شیر، پنیر، سیب زمینی، حبوبات، غذاهای فرآوری شده، شکر یا نمک اضافه شده و روغن های گیاهی تصفیه شده را مجاز نمی داند.

طبق یک بررسی در سال 2015 نشان داده شده است که رژیم سرخپوشان مزایای سلامتی مانند کاهش دور کمر، کاهش سطح تری گلیسیرید (چربی خونی که با بیماری قلبی، دیابت و بیماری کبد مرتبط است) و همچنین کاهش فشار خون را به همراه دارد. آزمایشات در مجله آمریکایی تغذیه بالینی. با این حال، از دست دادن مواد مغذی مهم یک خطر است - و بسیاری از مزایای سلامتی پالئو تاوت ممکن است به دلیل کاهش وزن ناشی از رژیم غذایی باشد، برخلاف خود رژیم.